Liepos 23, 2024

SKU Kodai - ką reikia žinoti kuriant el. parduotuvę?

Nauji klientai dažnai klausia, kokią sistemą naudoti prekių SKU kodams? Šiame poste aptariame geriausias praktikas, bei atsakome į mums dažniausiai užduodamus klausimus.

Blog post 01

Dažniausiai vienas iš reikalavimų perduodant parduotuvės užsakymų fulfillmentą 3PL sandėliui bus įsitikinti, kad visos jūsų el. parduotuvės prekės turi nurodytus SKU kodus. Nauji klientai mūsų dažnai klausia, kaip geriausia juos užvadinti, taigi šiame poste bandanysime aptarti geriausias praktikas, bei atsakyti į mums dažniausiai užduodamus klausimus.

Pradžiai, kas gi tas SKU kodas?

SKU kodas, tai unikalus prekės kodas, pagal kurį yra identifikuojamos parduotuvės prekės.

Ta pati prekė gali būti parduodama keliomis kalbomis arba gali turėti keletą skirtingų variacijų (skirtingi dydžiai ar spalvos), taigi prekės “pavadinimas” dažnai nėra geriausias būdas atskirti prekes. Vietoj to prekių identifikavimui yra priimtas standartas naudoti SKU kodus, kurie tiksliai nusako prekės spalvą, dydį, formą ar kitas savybes. 

Blog post 01

1. Paprastumas ir aiškumas

Pradėkime nuo to, kad jūsų prekių SKU kodus turės naudoti tiek jūsų komanda, tiek gamintojas tiek ir jūsų 3PL partneriai, kuriems reikės surasti ir supakuoti tas prekes. Taigi svarbiausia kad SKU kodai būtų trumpi ir aiškūs.

Pavyzdys:

Vietoj sudėtingų kodų tokių kaip “SHIRT-BLACKCOLOR-SIZE-SMALL-2024”, rinkitės sutrumpintą formatą kaip “SHIRT-BLK-S-24”

2. Naudokite prasmingus kodus

Į prekės SKU kodą įtraukite jos savybes tokias kaip produkto tipas, spalva, dydis ar leidimo metai. Tai padės greitai atpažinti kiekvieną specifinę prekę.

Pavyzdys:

“SHIRT-BLU-M-24” gali reikšti mėlynus marškinėlius, vidutinio dydžio, pagamintus 2024 metais.

3. Naudokite logišką struktūrą

Kuriant prekių SKU kodus geriausia yra pradėti nuo bendros produktų kategorijos kaip “SHIRT” ar “SPRAY” ir toliau nurodyti specifines prekės savybes, tokias kaip tipą, spalvą ar dydį. Tokiu būdu prekes bus lengva grupuoti, bei surasti ilgam sąraše.

Pavyzdžiai:

Kategorija-Tipas-Spalva-Dydis - “SHIRT-LONG-WHT-M”
Kategorija-Brandas-Tipas-Tūris - “SPRAY-BRAND-OPEN-200ML”

4. Venkite nestandartinių simbolių naudojimo

Naudokite tik raidžių ir skaičių simbolius. Venkite tarpų, skyrybos ženklų, lietuviškų raidžių ar specialių simbolių savo SKU koduose. Neįprasti simboliai vėliau gali sukelti problemų įvairiose sandėliavimo ar apskaitos sistemose.

Pavyzdys:

Naudokite “PROD1234” vietoj “PROD#1234”

5. Apgalvokite produktų gamos plėtrą

Užtikrinkite, kad jūsų SKU kodų struktūra galėtų apimti naujus produktus, kategorijas ir variantus. Venkite pavadinimų struktūros, kuri galėtų tapti nepatogi ar klaidinanti plečiantis jūsų produktų gamai.

Mūsų praktika taip pat rodo, kad geriausia nuo pat pradžių naudoti angliškus SKU pavadinimus. Tai užtikrins, kad prekes bus lengva identifikuoti ne tik jums, bet ir jūsų gamintojams, bei 3PL partneriams su kuriais gali tekti dirbti ateityjei.

Pavyzdys:

Jei planuojate ateityje įvesti naujas spalvas, užtikrinkite, kad jūsų spalvų kodai yra pakankamai lankstūs ir nesidubliuos. Raidė “G” gali reikšti ir Green ir Grey spalvas, taigi šiuo atveju geriau naudoti trijų raidžių trumpinius kaip “GRN” ir “GRY”.

6. Ar SKU kodas = Barkodas?

Kartais pardavėjai mūsų klausia ar prekės barkodas yra tas pats kaip SKU kodas?

Trumpai - ne. SKU kodas yra unikalus kodas, kurį mažmenininkai naudoja vidiniam atsargų valdymui. Šis kodas dažniausiai nusako prekės savybes, tokias kaip dydis ar spalva.

Tuo tarpu UPC kodas (Universal Product Code), arba lietuviškai vadinamas “barkodas” yra skenerio pagalba nuskaitomas brūkšninis kodas, naudojamas greitam ir tiksliam produktų identifikavimui pardavimo vietose.

Taigi SKU kodas yra pritaikytas vidiniam naudojimui, o brūkšninis barkodas kodas yra daugiau skirtas tarptautinei produktų identifikacijai.