Apžvelgiame iš ko susidaro 3PL paslaugų kaina ir į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis 3PL sandėlį savo el. parduotuvei.
Per paskutinius keletą metų 3PL sandėlių paslaugos išpopuliarėjo ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. E-komercijos verslai greitai perprato 3PL modelio privalumus ir šiandien yra bene sparčiausiai augantis klientų segmentas.
Dažnai girdime klausimą – kiek gi tokia paslauga kainuoja? Klausimas lyg ir visiškai paprastas, tačiau atsakymas nėra visada vienodas. 3PL sandėliai, o ypač tie kurie yra orientuoti į e-komerciją, dažnai atlieka daug daugiau funkcijų nei tik prekių sandėliavimas, todėl galutinė kaina dažnai priklauso nuo kiekvieno verslo poreikių ir galimybių.
Taigi šiame straipsnyje aptarsime, iš ko susidaro 3PL paslaugų kaina ir į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis 3PL sandėlį savo el. parduotuvei.
Prieš 3PL sandėliui išsiunčiant jūsų gražiai supakuotus pirkėjų užsakymus, pirmiausia reikia į jį nusiųsti savo parduotuvės inventorių – tad nuo to ir pradėkime.
Kiekvieno 3PL sandėlio kainodara skiriasi, taigi atkreipkite dėmesį kaip jie įkainoja prekių priėmimą į sandėlį.
Vieni tokią paslaugą siūlo “nemokamai” įskaičiuodami ją į bendrą sandėliavimo kainą. Kiti naudoja nustato kainas už kiekvieną priimtą dėžę ar paletę. Treti turi daug smulkmeniškesnę kainodarą: papildomai gali tekti susimokėti ir už važtaraščių, sąskaitų ar kitų dokumentų spausdinimą, prekių patikrinimą, kurjerio vėlavimą ir t.t
Vienas patarimas kuris padės sutaupyti nemažai pinigų – pasidomėkite, kaip prekės turi būti pristatomos į sandėlį. Jeigu jos atvyksta sumestos be jokios tvarkos, neturi barkodų ar kitų identifikacinių ženklų, tai yra didelė tikimybė jog sandėlis pridės papildomą mokestį už prekių atrinkimą, sutvarkymą bei perskaičiavimą.
Netvarkingas prekių pristatymas gali brangiai kainuoti, tad pasirūpinkite, kad Jūsų gamintojai arba tiekėjai prekes supakuotų pagal Jūsų nustatytą tvarką.
Prekėms atvykus į sandėlį, jums reikės kas mėnesį mokėti už jų sandėliavimą. Šios išlaidos yra dažniausiai apskaičiuojamos pagal tai, kiek vietos jūsų prekės užima sandėlyje.
Kai kurie sandėliai kainą apskaičiuoja pagal faktinį produktų užimamą tūrį. Kas reiškia kad žinodami kiekvieno produkto išmatavimus, jie kasdien gali tiksliai apskaičiuoti Jūsų visos sandėliuojamos produkcijos tūrį. Tuo tarpu kiti sandėliai kainą skaičiuoja pagal tai, kiek yra sandėliuojamų prekių ant palečių. O jeigu prekės atvyksta dėžėse, tai apskaičiuojama, kiek vietos kliento dėžės užima ant stelažų lentynų.
Atkreipkite dėmesį, kaip 3PL sandėlis skaičiuoja prekių tūrį. Pavyzdžiui, kartais jie vertina kiek prekių yra mėnesio paskutinę dieną ir pagal tai nustato kainą visam sekančiam mėnesiui. Tai pastebėjus galite stengtis produktus į sandėlį atsisiųsti mėnesio pradžioje – iki mėnesio galo jau būsite pardavę dalį savo produkcijos ir tai sumažins Jūsų sandėliavimo išlaidas.
Vis dėlto, mūsų patirtis rodo, jog dauguma el. parduotuvių prekiauja sąlyginai nedideliais produktais, kurie sandėlyje užima palyginus nedaug vietos. Tokioms parduotuvėms sandėliavimas atsieina gana nedaug: grubiai šnekant, jeigu kiekvieną mėnesį išsiunčiate po 200 – 300 užsakymų, tai sandėliavimas jums gali sudaryti iki 100 Eur per mėnesį.
“Užsakymo supakavimas” yra pirkėjo užsakytų prekių surinkimas, bei jų supakavimas į kurjerinę pakuotę.
Kai kurie sandėliai turi vieną fiksuotą kainą visiems pakavimo tipams, o kiti yra kiek lankstesni. Pavyzdžiui Shipaway sandėlyje mes nusprendėme pakavimo paslaugą išskirti į du tipus: tai standartinis ir nestandartinis pakavimas.
Standartinis pakavimas – tai paprastas pirkėjo užsakytų prekių surinkimas ir supakavimas į mažiausią tinkamą dėžutę ar maišelį. Kai kurie sandėliai į šį mokestį įtraukia net ir pakuotės kainą.
Nestandartinis pakavimas – kai prekės yra pakuojamos pagal kliento nurodytus reikalavimus. Pavyzdžiui, užsakyti produktai pakuojami į specifines dėžutes, įvyniojami į išskirtinį šilkinį popierių. Gali būti klijuojami konkretaus prekės ženklo lipdukai, į vidų įdedamas nemokamas mėginukas ar pakuotė specialiai pakvėpinama. Tai daroma tam, kad kiekvienas pirkėjas jaustų asmeninį ryšį su prekės ženklų ir žinotų, kad įsigijo aukščiausios kokybės produktus. Toks prekės pakavimo būdas reikalauja daugiau laiko, todėl dažnai kainuos gerokai brangiau.
Atkreipkite dėmesį, jog dažnai 3PL sandėliuose taikomas papildomas eilutės mokestis, kuris gali gerokai išbranginti galutinę užsakymo supakavimo kainą. Tai reiškia jog sandėlis turi bazinį pakavimo mokestį (pvz. 1,5 Eur užsakymui) ir papildomai ima po 10– 20 ct už kiekvieną papildomą prekę. Taigi užsakymo su 5 prekėmis supakavimas jums staiga gali išbrangti iki 2,5 Eur.
Shipaway sandėlyje taip yra eilutės mokestis, tačiau mes jį taikome tik užsakymams, kurie turi daugiau nei 10 prekių. Jis yra skirtas įmonėms, siunčiančioms didmenos užsakymus. Pasitaiko, kad į vieną užsakymą tenka supakuoti kelis šimtus prekių. Jų surinkimas, suskaičiavimas ir supakavimas užima nemažai laiko, todėl už šią paslaugą yra imamas papildomas mokestis.
Pakavimo priemonių kainos priklausys nuo Jūsų poreikių. Standartinė pakuotė visada bus pigiausia, tačiau, esant poreikiui, dauguma 3PL sandėlių jums gali pasiūlyti platų pakuočių pasirinkimą: nuo ekologiškų dėžučių ir užpildo priemonių, iki personalizuotų sprendimų, pritaikytų išskirtinai Jūsų produkcijai.
Vienas 3PL sandėlių privalumas – jie pakavimo priemones perka dideliais kiekiais, todėl dažnai galės jas pasiūlyti gerokai žemesnėmis kainomis, nei sumokėtumėte jas pirkdami patys.
Kitas – Jums nereikės užsipirkti pakavimo priemonių mėnesiams į priekį, nes jūsų 3PL sandėlis tai padarys už Jus. Jums tereikės susimokėti tik už tai, ką kiekvieną mėnesį sunaudojate.
Sklandus ir nebrangus užsakymų pristatymas pirkėjams – tai dar vienas aspektas, itin aktualus kiekvienam sėkmingam e-komercijos verslui.
Visų pirma yra kurjerių kainos. 3PL sandėliai kas mėnesį išsiunčia tūkstančius užsakymų, kas jiems leidžia gauti kurjerių paslaugas daug palankesnėmis kainomis. Dažnas 3PL sandėlis šias nuolaidas pasiūlys savo klientams, kas nedidelei parduotuvei gali padaryti didžiulį skirtumą.
Prisijungę prie 3PL sandėlio taip pat turėsite daug didesnę kurjerių pasiūlą, tad galėsite juos paskirstyti pagal savo parduotuvės poreikius.
Tuo pačiu sandėlis galės ir patarti dėl daugybės logistinių klausimų (pavyzdžiui, dėl prekių muitų ar siuntų pristatymo į atokesnes, nutolusias lokacijas).
3PL sandėliai turi ilgametę patirtį logistikos srityje, taigi jie jums patrs kokius kurjerius išsirinkti, bei padės atsakyti į daugybę kitų klausimų apie kuriuos jūs dar net nepagalvojote.
Pristatymas kartais gali sudaryti iki 50% visos užsakymo kainos, taigi rinkdamiesi 3PL sandėlį būtinai pasiteiraukite jų kurjerių kainų. Faktas iš mūsų patirties – kartais mūsų klientai sutaupo tiek, jog prekių pakavimo paslauga jiems gaunasi praktiškai nemokamai!
Negana to, pasirinkus šį modelį gerokai sumažėja biurokratinis krūvis. Naudojantis 3PL sandėlio kurjerių paslaugomis, Jums nereikės pasirašyti sutarčių su kiekviena kurjerių tarnyba, o mėnesio gale gausite tik vieną paprastą sąskaitą.
Kaip matote, sandėliavimo, pakavimo ir pristatymo kainos gali skirtis priklausomai nuo jūsų poreikių ir galimybių. Tačiau mūsų klientų patirtis rodo, kad naudojantis 3pl paslaugomis galima ne tik sutaupyti, bet ir stipriai optimizuoti savo veiklą.
Jeigu dvejojate, kviečiame įsitikinti 3PL privalumais. Išbandykite mūsų svetainėje esančia skaičiuoklę ir sužinokite, kiek tokios paslaugos kainuotų jūsų el. parduotuvei.